دکتر سیدحشمت الله مرتضوی زاده
|
دانشگاه فرهنگیان |
نام استان: قم
1ـ مشخصات فردی:
|
نام و نام خانوادگی: سید حشمت الله مرتضوی زاده |
|
|
نام و نشانی محل کار: قم . دانشگاه فرهنگیان. پردیس آیت الله طالقانی
|
تلفن همراه: 09916086001 |
|
مرتبه علمی (استاد•دانشیار• استادیار•مربی•): استادیار |
|
|
نوع استخدام در دانشگاه براساس حکم کارگزینی( هیات علمی ، مدرس ، دبیر ، مامور ...): عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
|
|
پست الکترونیکی (E-mail): Hmortazavi1355@gmail.com |
|
برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه روش های تدریس، مدیریت کلاس و اموزش در کلاس های چندپایه در استان های: اصفهان، فارس، خوزستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، مرکزی بندرعباس و قم
داوری مقالات در همایش های مختلف که با حمایت دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است.
داوری مقالات در چندین مجله علمی – پژوهشی از قبیل: فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلام، مطالعات برنامه درسی، رویکردهای نوین آموزشی و ...
داوری طرح پژوهشی در مدیریت حوزه علمیه قم
عنوان پایان نامه دکتری:
شناسایی نشانگرهای مطلوب عناصر برنامه درسی در کلاس های چندپایه و مقایسه با نشانگرهای موجود در کلاس های چندپایه استان های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد
استادان راهنما:
دکتر محمدرضا نیلی
دکتر احمدرضا نصراصفهانی
استاد مشاور:
دکتر محمد حسنی
اطلاعات تحصیلی
|
مدرک تحصیلی |
دانشگاه محل تحصیل |
شهر |
سال اخذ مدرک |
رشته تحصیلی |
|
کارشناسی |
علامه طباطبایی |
تهران |
1373 |
مدیریت و برنامه ریزی آموزشی |
|
کارشناسی ارشد |
علامه طباطبایی |
تهران |
1379 |
برنامه ریزی درسی |
|
دکتری |
اصفهان |
اصفهان |
1396 |
برنامه ریزی درسی |
1 ـ مقالات چاپ شده در مجلات علمی معتبر داخلی یا خارجی:
|
ردیف |
عنوان مقاله |
مشخصات نشریه |
اسامی همکارانبه ترتیب اولویت
|
|||
|
نام نشریه |
نوع مجله |
سال |
شماره |
|||
|
1
|
گزارش موردی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مورد مشکلات درس روش تحقیق.. دوره چهارم. شماره 54 تابستان 94
|
علوم روانشناختی. |
فصل نامه علمی- پژوهشی |
1394 |
54 |
یاسمن عابدینی |
|
2 |
قابلیت پیش بینی مؤلفه های اخلاق حرفه ای کارکنان بر اساس استفاده از برنامه های شبکه های ماهوارهای و اینترنت. |
اخلاق در علوم و فناوری. گروهی
|
علمی پژوهشی |
1397
|
3 |
مصطفی باقریان، یعقوب لهرابی و مهدی جعفری |
|
3
|
واگاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزشیابی کیفی . توصیفی در کلاس های چندپایه . پاییز 97 . مجله : پژوهش در برنامه ریزی درسی دانشگاه ازاد واجد خوراسگان |
پژوهش در برنامه ریزی درسی |
علمی پژوهشی |
1397 |
30 |
محمدرضا نیلی، احمدرضا نصر اصفهانی و محمد حسنی |
|
4 |
تاثیرآموزش هم شاگردی بر یادگیری درس ریاضی در کلاس های چندپایه با استفاده از طرح تک ازمودنی همراه با بررسی کیفی . مجله علمی پژوهشی پژوهش های روان شناختی. |
پژوهش های روانشناختی |
علمی پژوهشی |
زمستان 97 |
دوره 21 شماره 2 |
یاسمن عابدینی |
|
5 |
واکاوی دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص مشکلات درس تمرین معلمی (کارورزی) |
پژوهش های تربیتی |
علمی ترویجی |
1396 |
34 |
دکتر احمدرضا نصر اصفهانی |
|
6 |
Teachers’ Lived Experiences about Teaching-Learning Process in Multi-Grade Classes |
Journal of Education and Learning |
علمی- پژوهشی |
2017 |
; Vol. 6, No. 4; 2017
|
محمدرضا نیلی، احمدرضا نصر اصفهانی و محمد حسنی |
|
7 |
شناسایی مؤلفه ها و نشانگرهای مطلوبیت فضای آموزشی کلاس های چندپایه ومقایسه وضع موجود کلاس های چندپایه دردو استان برخوردار و غیر برخوردار با مؤلفه ها و نشانگرهای مطلوبیت |
مجلۀ پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت |
علمی- پژوهشی |
1395 |
شماره 53 |
محمدرضا نیلی، احمدرضا نصر اصفهانی و محمد حسنی |
|
9 |
فناوری آموزشی و بحران های مهم جهانی در آموزش و پرورش |
مجله تربیت . |
تخصصی |
تابستان |
1382 . |
------------ |
|
10 |
- خانواده و افت تحصیلی |
. مجله پیوند |
تخصصی |
مهر |
1392 |
|
|
11 |
حواس پرتی هنگام مطالعه و روش های مقابله با آن |
. مجله پیوند |
تخصصی |
بهمن |
1382 |
|
|
12 |
روش های تقویت تمرکز حواس و یادگیری بهتر . |
رشد تکنولوژی اموزشی . |
تخصصی |
شماره های 8 و 9 |
1384 |
|
|
13 |
چگونه خانواده ای شاد و بانشاط داشته باشیم؟ |
مجله پیوند |
تخصصی |
تابستان |
1382 |
|
|
14 |
بی نظمی و روشهای مقابله با آن |
رشد تکنولوژی اموزشی |
تخصصی |
|
1384 |
|
|
15 |
شوخی ، شادی و لبخند پیامبر . . |
رشد معلم |
تخصصی |
مهر |
1386 |
|
|
16 |
چگونه مقاله آموزشی– تربیتی بنویسیم ؟ |
رشد تکنولوژی آموزشی |
تخصصی |
آبان |
1386 |
|
|
17 |
مدیریت کلاس درس و روشهای آن .. نیمه اول و دوم تیر ماه |
رشد معلم |
تخصصی |
تیر |
1387 |
|
|
18 |
آموزش تربیت بدنی در کلاس های چندپایه
|
رشد تکنولوژی آموزشی |
تخصصی |
|
94 |
|
|
19 |
تلفیق در کلاس های چندپایه |
رشد آموزش ابتدایی |
تخصصی |
|
93 |
|
|
20 |
طراحی تکلیف مبتنی بر هوشهای چندگانه آموزشی |
رشد تکنولوژی |
تخصصی |
اسفند |
94 |
|
|
21 |
تحلیل تجارب زیسته معلمان در مورد عوامل تأثیرگذار در کیفیت مدیریت زمان یاددهی -یادگیری در کلاسهای چندپایه |
مطالعات برنامه درسی |
علمی پژوهشی |
پاییز |
1400 |
دکتر محمد حسنی |
|
22 |
تاثیر رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری ریاضی دانشآموزان کلاسهای چندپایه |
مدیریت بر امور سازمانها |
علمی پژوهشی |
زمستان |
1400 |
دکتر مهران عزیزی |
|
23 |
واکاوی چالشهای آموزش ریاضی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی |
پژوهش در آموزش ریاضی |
تخصصی |
پاییز |
1400 |
سیده فرنازخالقی نژاد دانشجو |
|
24 |
واکاوی تجارب معلمان تازهکار از چالشهای تدریس در کلاسهای چندپایه |
رویکردهای نوین آموزشی |
علمی پژوهشی |
خرداد |
1401 |
دکتر محمد حسنی |
|
26 |
تأثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری درس ریاضی دانشآموزان کلاسهای چندپایه |
اندیشه های نوین تربیتی |
علمی پژوهشی |
پذیرفته شده |
1401 |
دکتر مهران عزیزی |
|
27 |
مطالعه تطبیقی الگوهای رایج طرح درس در کشورهای منتخب به منظور ارائه الگوی مناسب در ایران |
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی |
علمی پژوهشی |
پذیرفته شده |
1401 |
دکتر شیروانی شیری و دکتر سید صاحب موسوی |
|
28 |
کیفیت آموزش در کلاس های چندپایه نظام دوری از دیدگاه معلمان |
پژوهش های آموزش و یادگیری |
علمی پژوهشی |
خرداد |
1402 |
--------------------- |
|
29 |
واکاوی تجارب معلمان کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی از تدریس درس انشا |
نظریه و عمل در برنامه درسی |
علمی پژوهشی |
تیر ماه |
402 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
مقالات پذیرفته شده در همایشهای علمی داخلی و بینالمللی :
|
|
ردیف |
عنوان مقاله |
مشخصات همایش |
اسامی همکاران |
|
||||
|
|
نام همایش |
سطح* |
محل برگزاری |
سال |
|
||||
|
|
1
|
شادی و خانواده . پذیرش در همایش کشوری : شادی و نشاط دانشگاه مشهد در |
شادی و جوانان |
ملی |
مشهد |
1382 |
- |
|
|
|
|
2 |
مدیریت کلاس، موانع و راهکارها . پذیرش در همایش کشوری مدیریت فرایند یادگیری اثربخش |
مدیریت فرایند یادگیری اثربخش |
ملی |
قزوین |
1386 |
|
|
|
|
|
3 |
اتحاد و انسجام اسلامی از دیدگاه آیات و روایات اسلامی |
اتحاد و انسجام اسلامی |
استانی |
یاسوج |
1386 |
|
|
|
|
|
4 |
کلاس های چندپایه و نظریه های یادگیری |
تربیت معلم |
ملی |
اصفهان |
1392 |
|
|
|
|
|
5 |
بررسی نحوه آموزش معلمان کلاس های چندپایه در پساکرونا |
همایش منطقه ای مسایل تربیتی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پساکرونا |
منطقه ای |
اصفهان |
1400 |
نرگس آزادی |
|
|
|
|
6 |
مدیریت مدرسه در دوران پساکرونا؛ فرصت ها و چالش ها |
همایش منطقه ای مسایل تربیتی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پساکرونا |
منطقه ای |
اصفهان |
1400 |
شیدا نعمتی عاطفه مقیمی اردکانی |
|
|
|
|
7 |
واکاوی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان |
همایش منطقه ای مسایل تربیتی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پساکرونا |
منطقه ای |
اصفهان |
1400 |
فاطمه درجی زینب خدری |
|
|
|
|
8 |
واکاوی آموزش مجازی علوم تجربی دوره ابتدایی در پساکرونا: دستاوردها و چالش ها |
همایش منطقه ای مسایل تربیتی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پساکرونا |
منطقه ای |
اصفهان |
1400 |
سوسن شجاعی |
|
|
|
|
9 |
نگاهی به برخی روشهای فعال آموزش ریاضی در دوره ابتدایی |
سومین همایش ملی آموزش ریاضی |
ملی |
سمنان |
1400 |
زهرا روزپیکر |
|
|
|
|
10 |
واکاوی چالش های آموزش ریاضی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی |
سومین همایش ملی آموزش ریاضی |
ملی |
سمنان |
1400 |
سیده فرنازخالقی نژاد |
|
|
|
|
|
||||||||
طرحهای پژوهشی پایان یافته دارای حسن انجام کار از کارفرما:
|
ردیف |
عنوان طرح |
مسئولیت در طرح |
سفارش دهنده |
نوع طرح (پردیس /استان ملی) |
تاریخ شروع |
تاریخ خاتمه |
|||
|
انفرادی |
گروهی |
||||||||
|
مجری |
همکار اصلی |
سایر همکاران |
|||||||
|
1 |
بررسی علل موفقیت و افت تحصیلی دانش آموزان شاهد مقاطع راهنمایی و متوسطه استان کهگیلویه وبویراحمد |
مجری |
بنیاد شهید و امور ایثارگران |
استانی |
1381 |
1382 |
|||
|
2 |
5- مطالعه و بررسی موانع و مشکلات پژوهش در مدارس سما از دیدگاه معلمان و مدیران در سال تحصیلی 1395 |
همکار اول |
آموزشکده سما |
استانی |
1395 |
1395 |
|||
|
3 |
تحلیل کیفی مشکلات ارزشیابی کیفی- توصیفی در کلاس های چندپایه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی1392 |
مجری |
اموزش و پرورش استان |
استانی |
1391 |
1392 |
|||
|
4 |
مقایسه ارزشیابی عملکرد معلمان رسمی با معلمان نهضتی و معلمان حق التدریس مقطع ابتدایی . استان کهگیلویه وبویراحمد |
مجری |
اموزش و پرورش استان |
استانی |
1381 |
1382 |
|||
|
5 |
مطالعه و بررسی تاثیر راهبرد کلاس معکوس و آموزش تلفیقی بر یادگیری دانشآموزان کلاسهای چندپایه |
مجری با همکاری دکتر مهران عزیزی |
دانشگاه فرهنگیان |
استانی |
1399 |
1400 |
|||
|
6 |
واکاوی موانع هدایت تحصیلی و توازن بین رشته ی در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی 1400-1399
|
مجری |
دانشگاه فرهنگیان استان ک و ب |
استانی |
1400 |
1401 |
|||
|
7 |
توصیف و تحلیل تجارب معلمان کلاس های چندپایه از اجرای نظام دوری» |
مجری |
دانشگاه فرهنگیان استان قم |
استانی |
1400 |
1401 |
|||
|
8 |
واکاوی ادارکات و تجارب زیسته معلمان کلاس های چندپایه از تعامل با راهبران آموزشی و تربیتی |
مجری |
اموزش و پرورش استان قم |
استانی |
1401 |
1401 |
|||
راهنمایی رساله/ پایان نامه
|
ردیف |
عنوان
|
استادراهنما / مشاور |
نام دانشجو |
دانشگاه |
سال |
|
1 |
طراحی و تبیین الگوی نیازهای آموزشی زنان ساکن مناطق کمتر برخوردار شهر شیراز با توجه به مدل نیازهای بنیادی انسان مکس نیف سال 1398 |
راهنما |
حسین صفرزاده |
پیام نور |
1398 |
|
2
|
بررسی اثر سبک های هویت بر سبک های دلبستگی در دختران دبیرستانی بدون سرپرست شهر بهبهان |
راهنما |
فریبا زاده ابراهیمی |
پیام نور |
1398 |
|
3 |
بررسی تاثیر نقشه مفهومی بر تفکر انتقادی، پیشرفت تحصیلی و مهارت های ارتباطی در کلاس های چند پایه و تک پایه مقاطع ابتدایی شهر یاسوج |
راهنما |
مهسا باقری |
پیام نور |
1399 |
|
4 |
تاثیر کلاس معکوس بر توسعه مهارت های تفکر انتقادی و یادگیری خودتنظیم دانش آموزان مقطع ابتدایی |
مشاور |
آزیتا محمدی |
پیام نور |
1399 |
|
5 |
رابطه شیوه های فرزند پروری والدین با بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم شهریاسوج |
مشاور |
فاطمه مهرگان |
پیام نور |
1399 |
|
6 |
بررسی تأثیر آموزش رویکرد تلفیقی برنامه درسی بر میزان خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان چند پایه و تک پایه شهر یاسوج |
راهنما |
طیبه الوندی |
پیام نور |
1400 |
|
7 |
تاثیر کرونا فوبیا و اضطراب مرگ بر حساسیت اخلاقی و کیفیت زندگی در پرستاران بیمارستان امام علی )ع( اندیمشک |
مشاور |
فاطمه جهانشاه |
پیام نور |
1400 |
|
|
|
|
|
|
|
تألیف کتاب:
|
ردیف |
عنوان کتاب |
نوبت چاپ |
تاریخ آخرین چاپ |
محل نشر |
ناشر |
|
1
|
اصول و روش های تدریس
|
ویرایش پنجم چاپ مکرر دهم |
1397 |
تهران |
آییژ |
|
2
|
روانشناسی تمرکز با تاکید برشیوه های صحیح مطالعه و یادگیری . |
اول |
1400 |
تهران |
آییژ |
|
3
|
راهنمای تدریس در کلاس های چندپایه. |
چاپ پنجم |
1391 |
تهران |
عابد |
|
4
|
مدیریت و برنامه ریزی در کلاس های چندپایه. |
ویرایش سوم چاپ هفتم |
1398 |
تهران |
کورش چاپ |
|
5 |
کتاب روش های درس خواندن و برنامه ریزی در دبیرستان و کنکور (گروهی |
اول |
1382 |
تهران |
نشر آزمون |
|
6 |
شوق معلمی (تجربه ها و خاطرات حرفه ای) |
اول |
1400 |
تهران |
آییژ |
دبیری همایشهای علمی و مشارکت در کمیتههای علمی ـ اجرائی همایشهای علمی داخلی و بینالمللی
ردیف |
عــنوان فعالیت |
نام همایش/نام کمیته |
سطح
|
تاریخ |
امتیاز |
|
|
استان |
کشور |
|||||
|
1
|
دبیر علمی همایش
|
جشنواره کشوری تجربیات آموزشی تربیتی معلمان و اساتید در آموزش کلاس های چندپایه |
کشوری |
1397 |
|
|
|
2
|
عضو ستاد |
ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش |
استانی |
1397 |
|
|
9- جوائز دریافت شده از جشنوارهها یا سایر مراجع معتبر
|
ردیف |
مرجع اعطای جایزه |
عنوان دستاورد منجر به جایزه |
نوع جایزه |
سال دریافت جایزه |
رتبه |
|
||
|
داخلی |
بینالمللی |
|||||||
|
|
||||||||
|
1 |
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزرت آموزش و پرورش |
کتاب برگزیده مدیریت و برنامه ریزی کلاس های چندپایه |
کشوری |
1397 |
اول |
|
||
|
2 |
سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان |
کتاب برتر مدیریت و برنامه ریزی کلاس های چندپایه |
کشوری |
1397 |
اول |
|
||
|
3 |
مدرس نمونه کشوری |
تشویق با امضای وزیر محترم آموزش و پرورش وقت |
کشوری |
1396 |
نمونه |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|||||||
طراحی و مشارکت فعالانه در برگزاری کرسیهای آزاداندیشی، نقد و نظریهپردازی با تایید مرجع ذیصلاح
|
ردیف |
عنوان فعالیت |
نوع فعالیت |
نوع همکاری |
مرجع تأیید کننده |
نام متقاضی و همکاران به ترتیب اولویت ثبت شده |
|||
|
کرسی آزاد اندیشی |
کرسی نقد |
کرسی نظریه پردازی |
طراحی |
مشارکت |
||||
|
1 |
کلاس های چندپایه، فرصت ها و چالش ها |
|
þ |
|
þ |
|
دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پرازی و نقد و مناظره تاریخ 4/6/99 شماره 600/6891/50000/ د |
سید حشمت الله مرتضوی زاده |
|
2 |
تحلیل عوامل تاثیرگذار در کیفیت مدیریت زمان یاددهی یادگیری در کلاس های چندپایه |
|
þ |
|
þ |
|
دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پرازی و نقد و مناظره 11/ 10/ 1400 100/ 9842/ 50000/ د |
سید حشمت الله مرتضوی زاده |
|
3 |
تأثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی " |
|
þ |
|
þ |
|
دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پرازی و نقد و مناظره 630/ 9094/ 50000/ د 12/ 6/ 1401 |
سید حشمت الله مرتضوی زاده |