پردیس آیت الله طالقانی(ره) قم

همایش استانی تربیت دینی در عرصه آموزش پسا کرونا

همایش استانی

 

 

تربیت دینی در عرصه آموزش پسا کرونا (فرم ثبت نام و بارگزاری مقالات)

 

 

اهداف همایش            

- فراهم­­ سازی فرصت­های اندیشه­ ورزی و نظریه­ پردازی صاحب­ نظران و اشتراک ­گذاری دانش­ آموزش تربیت دینی در پسا کرونا

- ایجاد فرصت مناسب برای دانشجومعلمان، استادان و اعضای هیأت علمی جهت دستیابی به دستاوردهای نوین تربیت دینی

 - تولید محتوا در آموزش تربیت دینی حضوری و مجازی

- گفتمان ­سازی تولید علم در ساحت تربیت دینی

- آسیب ­شناسی وضع موجود با هدف دستیابی به وضع مطلوب در تربیت دینی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی

- شناسایی و ترویج روش ‌های تربیت دینی موفق در آموزش مجازی و حضوری

 

محورهای همایش       

1. مبانی و مبادی آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا           

1.1. فلسفه آموزش تربیت دینی با تأکید بر عرصه آموزش پسا کرونا

1.2. ماهیت و مفهوم آموزش تربیت دینی در عرصه آموزش پسا کرونا

1.3. نومفهوم سازی در مؤلفه های آموزش تربیت دینی مجازی و حضوری

1.4. تاریخچه پیدایش و گسترش آموزش تربیت دینی حضوری و مجازی

1.5. مبانی خداشناسی، هستی شناسی، معرفت شناسی، انسان شناسی و ...

1.6. راهبردهای تدریس مؤثر آموزش تربیت دینی در عرصه آموزش پسا کرونا

 

2. روش ها و ابزار آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا        

2.1. طراحی واحد یادگیری آموزش تربیت دینی در عرصه آموزش پسا کرونا

2.2. طراحی آموزشی در آموزش تربیت دینی پسا کرونا

2.3. تدوین برنامه درسی مرتبط با آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا

2.4. ارزشیابی و کیفیت سنجی در آموزش تربیت دینی پسا کرونا

2.5. آموزش­های غیر مستقیم تربیت دینی در عرصه پسا کرونا

2.6. کارورزی و آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا

2.7. محیط­ های یادگیری و آموزش تربیت دینی (گردشگری علمی، موزه، و ...) در عرصه پسا کرونا

2.8. فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش تربیت دینی پسا کرونا

2.9. بسترها و زیرساخت­های آموزش تربیت دینی پسا کرونا 

1.10. منبع شناسی آموزش تربیت دینی (کتاب، مقاله، پایان نامه / رساله، مؤسسه، نرم افزار، سایت)

 

3. موانع و راهکارهای آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا 

3.1. راهکارهای بهسازی و تقویت آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا؛ با تأکید بر نقش رسانه ها، مدرسه، خانواده و . . .

3.2. راه های ­برون ­رفت از موانع در آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا؛ با تأکید بر نقش رسانه­ ها، مدرسه، خانواده و . . .

3.3. کج­ فهمی های رایج در آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا

3.4. تجارب زیسته و خاطره نگاری تربیت دینی در عرصه پساکرونا (مجازی و حضوری)

3.5. فرصت­ها و چالش­های آموزش تربیت دینی پسا کرونا

3.6. فرهنگ، اخلاق و مسئولیت اجتماعی در آموزش دینی پسا کرونا

3.7. آینده­ پژوهی در آموزش تربیت دینی پسا کرونا

 

4. الگوهای برتر آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا (در مقیاس منطقه ای، ملی و جهانی)

4.1. الگوها و نمونه های برتر آموزش تربیت دینی در جوامع اسلامی

4.2. الگوها و نمونه های برتر آموزش تربیت دینی در جوامع سکولار

4.3. الگوهای عملی آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا؛ با تأکید بر معصومین، عالمان دینی، اساتید برجسته، شهیدان و ..

4.4. الگوها و نمونه ­های برتر تدریس مؤثر در آموزش تربیت دینی در عرصه پسا کرونا

4.5. مطالعات تطبیقی در آموزش تربیت دینی

4.6. تجارب زیسته مدیران و معلمان در آموزش تربیت دینی

 

5. سایر عناوین مرتبط با موضوع همایش                       

 

فرم ثبت نام و بارگزاری مقالات

 


نظرات کاربران